Historia Isuzu

História Isuzu

Zameranie:      Ťažká váha.                                           

Viac ako 100 rokov skúseností. 100

Značka ISUZU patrí medzi tradičných výrobcov áut v Japonsku a je svetovo najúspešnejším konštruktérom dieselových motorov. Spoločnosť sa pôvodne venovala stavbe lodí, dnes má však za sebou už takmer storočnú tradíciu vo výrobe automobilov.

 

  

Už v roku 1916 existovali prvé plány na výrobu automobilov – vtedy ešte pod názvom Tokyo Ishikawajima Shipbuilding & Engineering Co., Ltd.

V roku 1922 sa začala spoločná výroba s anglickou automobilkou Wolseley Motor Ltd. Výsledkom spolupráce bolo prvé japonské osobné auto, po ktorom v roku

1924 nasledovalo prvé nákladné auto s úžitkovým zaťažením 5 ton.

V roku 1929 vznikol samostatný výrobca automobilov "Ishikawa Automotive Works Co.Ltd."

Názov ISUZU sa prvýkrát objavil v roku 1934. Pôvodne to bolo pomenovanie nákladného vozidla, ktoré bolo vyrobené podľa predlôh japonského ministerstva pre obchod a priemysel.

V roku 1936 začala spoločnosť vyvíjať prvé dieselové motory, čím položila základný kameň vedúceho postavenia na trhu s dieselovou technológiou. V tých časoch bola dieselová technológia v plienkach dokonca aj v Európe a Amerike. Japonskou odpoveďou boli prvé dva vzduchom chladené dieselové motory DA 6 a DA 4, ktoré sa považujú za "praotca" všetkých ISUZU dieselových motorov. Prvenstvo v tejto oblasti patrí ISUZU dodnes.

V roku 1937 vznikol predchodca ISUZU – spoločnosť Tokyo Automobile Industries Co., Ltd. so základným kapitálom jeden milión jenov.

Po skončení 2. svetovej vojny v roku 1945 začala výroba TX 40 Trucks (benzín) a TU 60 Trucks (nafta).

V roku 1949 sa spoločnosť premenovala na ISUZU Motors Ltd. Súčasne vznikol v Japonsku i vo svete zvýšený dopyt po ľahkých a stredne ťažkých úžitkových vozidlách. Firma reagovala na situáciu urýchlením vývoja. Rapídne stúpajúci predaj bol dôkazom technologického náskoku, ktorý konštruktéri a vývojoví inžinieri obhajujú dodnes.

V roku 1959 bol na trh uvedený prvý z legendárnych nákladných automobilov typu "Elf" s úžitkovým zaťažením 2 tony. V oblasti ľahkých úžitkových vozidiel vedie ISUZU na japonskom trhu dodnes.

V roku 1966 bola založená spoločnosť ISUZU Motors Co (Thailand) Ltd., čím sa odštartovalo intenzívne rozširovanie aktivít na svetových trhoch.

V roku 1971 nastal začiatok spolupráce s Generals Motors, ktorá posilnila konkurencieschopnosť značky na svetovom trhu. Už v 70. rokoch patrilo ISUZU vďaka technologickým inováciám medzi popredných svetových výrobcov úžitkových vozidiel.

V roku 1989 bolo založené ISUZU-General Motors Australia Ltd. V tomto roku sa dosiahlo aj svetové prvenstvo vo výrobe stredne ťažkých až ťažkých úžitkových vozidiel.

V roku 1990 spoločnosť ISUZU vyvinula prvú vírivú elektrickú brzdu na svete. Súčasne začala výroba prvých vozidiel typu pick-up modelového radu Rodeo, ktoré boli v nasledujúcom roku úspešne uvedené na americký trh.

V roku 1992 ISUZU zverejnilo prvú chartu životného prostredia na svete.

V roku 1993 zaviedlo ISUZU novú typovú radu vozidiel série N.

D-MAX Ltd. začalo v roku 2000 s výrobou dieselových motorov v USA.

V roku 2001 bol motor Duramax 6000 už po niekoľkýkrát zaradený organizáciou Ward's Communication medzi desať najlepších motorov na svete.

V roku 2002 bol v spolupráci s General Motors uvedený na trh v Thajsku úplne novo vyvinutý ISUZU pick-up pod označením D-MAX. ISUZU "Elf" splnilo ako prvé nákladné vozidlo vo svojej triede novozavedené prísne normy výfukových emisií v Japonsku.

V roku 2003 presiahlo ISUZU série N v oblasti ľahkých úžitkových vozidiel poháňaných zemným plynom päťtisícovú hranicu predaja v Japonsku. Začal sa export D-MAX pick-upov vyrobených v Thajsku na trhy v zámorí.

Verzie kabín:

  • DOUBLE CAB

    Ponúka plnohodnotné sedeni pre 5 pasažierov. Dokáze odniesť takmer tonu nákladu a odtiahne až 3500kg.

  • SPACE CAB

    Určený pre dvoch remeselníkov s občasnou prepravou ďalších dvoch pasažierov , ale  s predĺženou korbou a zvýšenou nosnosťou.

  • SINGLE CAB

    Dlhá korba , vyššia nosnosť , 3500kg na ťažnom. Toto je náš PRACANT s pohonom 4x4, ale aj s iba zadným náhonom.

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info